Klantenservice

Algemene Voorwaarden "Veilig werken in Transport en Logistiek"

Artikel 1. Definities     
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle transacties die gedaan worden op de webshop van Logis Dienstverlening, genaamd: www.veiligwerkenintransportenlogistiek.nl.
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Ondernemer/uitgever:
    Logis Dienstverlening
    Handelend onder de naam/namen: Logis Dienstverlening en Veilig werken in Transport en Logistiek
    
Vestigingsadres:
    Brahmsstraat 77
    2992 EC Barendrecht
    Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 52431479
    Website Logis Dienstverlening: www.logis-dienstverlening.nl 
    Webshop Logis Dienstsverlening: www.veiligwerkenintransportenlogistiek.nl
    E-mailadressen: info@logis-dienstverlening.nl en
                                  info@veiligwerkenintransportenlogistiek.nl

Klant:
    De wederpartij die een (aankoop)overeenkomst heeft gesloten via de webshop van Logis Dienstverlening.

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden    
1.    Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en overeenkomst tussen Logis Dienstverlening en klant waarop Logis Dienstverlening deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2.   De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met Logis Dienstverlening, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
3.   Als één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden vervallen, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden van toepassing. Partijen zullen in dat geval overleg plegen om vervangende bepalingen overeen te komen, waarbij voor zover mogelijk van het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling wordt uitgegaan.
4.    Eventuele algemene voorwaarden of andere voorwaarden van de klant zijn niet geldig. De toepasselijkheid daarvan wordt door Logis Dienstverlening uitdrukkelijk van de hand gewezen
5.    Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van de algemene voorwaarden, dienen uitgelegd te worden 'naar de geest' van de algemene voorwaarden.
6.    Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld 'naar de geest' van deze algemene voorwaarden

Artikel 3. Aanbod   
1.    Aanbiedingen van Logis Dienstverlening zijn gebaseerd op de informatie die door klant is gegeven. Indien de aangeleverde gegevens onjuist of onvolledig blijken te zijn, heeft Logis Dienstverlening het recht om de aanbieding aan te passen.
2.    Klant staat ervoor in dat hij naar beste weten alle voor de opzet, uitvoering en afronding van de aankoop essentiële informatie zal geven.
3.    Indien de aanvaarding van het aanbod afwijkt van de in de aanbieding beschreven bepalingen is Logis Dienstverlening niet geboden aan de uitvoering van de aanbieding. 
4.    De door Logis Dienstverlening gemaakte aanbiedingen zijn vrijblijvend en 14 dagen na dagtekening geldig, tenzij anders schriftelijk aangegeven. Logis Dienstverlening is slechts aan de aanbieding gebonden indien aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen de gestelde 14 dagen worden bevestigd.
5.    Na aanvaarding van de aanbieding door de klant heeft Logis Dienstverlening het recht om de aanvaarding binnen 14 werkdagen te herroepen.
6.    Logis Dienstverlening kan niet aan haar aanbieding worden gehouden indien de klant redelijkerwijs kan begrijpen dat de inhoud van de aanbieding een vergissing of verschrijving bevat.
7.    De prijzen in de genoemde aanbiedingen zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven. 
8.    Aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige aankopen.

Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst      
1.    De overeenkomst tussen Logis Dienstverlening en de klant komt tot stand op het moment dat de klant de aanbieding, de koopovereenkomst in het bestelproces in de webshop door bevestiging heeft aanvaard. Een schriftelijke bevestiging via e-mail valt hier ook onder. Ook komt de overeenkomst tot stand indien de klant aan Logis Dienstverlening het schriftelijke verzoek doet om (alvast) met de uitvoering van de transactie te beginnen. In dat geval is de inhoud van de dan geldende overeenkomst gelijk aan de laatste versie van de onderling besproken aanbieding of (concept) overeenkomst. 
2.    Logis Dienstverlening zal de overeenkomst naar beste en eigen inzicht en vermogen uitvoeren.
3.    Logis Dienstverlening is alleen aansprakelijk voor tekortkomingen in de uitvoering van de transactie, zoals beschreven in de overeenkomst. 
4.    Indien voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft Logis Dienstverlening het recht om bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
5.    De klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Logis Dienstverlening aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, tijdig aan Logis Dienstverlening worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Logis Dienstverlening zijn verstrekt, heeft Logis Dienstverlening het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens gebruikelijke tarieven aan de klant in rekening te brengen.
6.    De door de klant verstrekte gegevens, afbeeldingen, materialen maken deel uit van de overeenkomst en zijn vrij van auteursrechten. Indien deze verstrekte zaken niet vrij zijn van auteursrechten kan Logis Dienstverlening niet aansprakelijk worden gesteld door klant en/of de houder van de auteursrechten.
7.    De in de overeenkomst genoemde levertermijnen zijn indicatief. Een overschrijding hiervan geeft geen recht op schadevergoeding en/of ontbinding van de overeenkomst.

Artikel 5. Retourneren en Ruilen
1.    De klant heeft het recht om de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
2.    Indien de klant de bestelling wilt retourneren of ruilen kan dit door een bericht te sturen via het contactformulier op de site van de webshop of een mail te sturen naar het emailadres: www.veiligwerkenintransportenlogistiek.nl 
3.    De klant dient bij annulering binnen 14 dagen na annulering de producten retour te sturen. De klant krijgt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van de klant naar de webwinkel zijn voor rekening van de klant.
4.    De geretourneerde producten worden enkel gecrediteerd wanneer de webshop de producten in goede onbeschadigde staat retour hebben ontvangen. 
5.    De klant draagt in alle gevallen de kosten voor de retourzending. 
6.    Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen ten aanzien van de zending:
       # Het product moet degelijk verpakt zijn in de originele verpakking met een omdoos. 
       # Het product mag niet beschadigd zijn. 
       # Stuur het product altijd gefrankeerd naar ons. 
       # Ongefrankeerde pakketten of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons geaccepteerd.

Artikel 6. Wijzigingen van de overeenkomst      
1.    Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering van de overeenkomst daardoor worden beïnvloed. Logis Dienstverlening zal de klant hiervan zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte stellen.
2.    Indien na de totstandkoming van de overeenkomst blijkt dat de overeenkomst in strijd is met overheidsbeleid, voorschriften, branche regels zullen de partijen in overleg treden om de overeenkomst aan te passen. 
3.    Logis Dienstverlening behoudt het recht om wijzigingen in de overeenkomst te weigeren.
4.    Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties hebben, zal Logis Dienstverlening de klant hierover tevoren inlichten. Logis Dienstverlening mag de extra kosten voor de wijziging van de overeenkomst bij de klant in rekening brengen.

Artikel 7. Geheimhouding    
    Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die 
    zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.
Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als
dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

Artikel 8. Intellectueel eigendom   
1.    Alle door Logis Dienstverlening verstrekte stukken, zoals boeken, publicaties, rapporten, adviezen, software, enz., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de klant en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van Logis Dienstverlening worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of te kennis aan derden gebracht.
2.    Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, berusten de volledige auteursrechten en alle overige rechten van het intellectuele eigendom bij Logis Dienstverlening.

Artikel 9. Opschorting en ontbinding van de overeenkomst
1.    Logis Dienstverlening is bevoegd de nakoming van de overeenkomst op te schorten of te ontbinden als: 
1.1    Klant zijn verplichtingen welke zijn beschreven in de overeenkomst en algemene voorwaarden niet nakomt
1.2    Na het sluiten van de overeenkomst aan Logis Dienstverlening ter kennis gekomen omstandigheden geven Logis Dienstverlening goede grond te vrezen dat de klant niet aan zijn verplichtingen zal voldoen.
1.3    Indien Logis Dienstverlening de klant bij het sluiten van de overeenkomst gevraagd heeft zekerheid te stellen voor de nakoming en deze zekerheid uitblijft dan wel onvoldoende is.
2.    In alle genoemde gevallen van lid 1 van dit artikel is Logis Dienstverlening bevoegd de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan, één en ander onverminderd het recht van Logis Dienstverlening schadevergoeding te vorderen.
3.    Als de overeenkomst wordt ontbonden en de uitvoering en levering wordt gestaakt zijn de vorderingen van Logis Dienstverlening op de klant onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 10. Klachten    
1.    Klachten over de geleverde producten of facturen dienen door de klant binnen 14 dagen na de levering schriftelijk te worden gemeld aan Logis Dienstverlening. De ingebrekestelling moet een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming bevatten, zodat Logis Dienstverlening er adequaat op kan reageren.
2.    Indien een klacht gegrond is, dan heeft Logis Dienstverlening de mogelijkheid om de afgekeurde producten opnieuw te leveren of te verbeteren. 
3.    Klachten die gegrond zijn worden binnen een termijn van 14 dagen in behandeling genomen. Dit wordt door Logis Dienstverlening schriftelijk aan klant kenbaar gemaakt.
4.    Indien het alsnog leveren van de producten niet meer mogelijk of zinvol is, zal Logis Dienstverlening slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 15 van deze algemene voorwaarden.
5.    Het kan altijd voorkomen dat u het bestelde niet in goede staat ontvangt. We raden u aan om de klachten bij ons kenbaar te maken door ons te mailen. De ontvangen klacht nemen wij zo spoedig mogelijk in behandeling. We zorgen dan voor een passende oplossing.

Artikel 11. Betaling   
1.    Betaling dient direct bij bestelling te geschieden. Bij kopen op rekening door zakelijke klanten dient er betaald te worden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Logis Dienstverlening aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd.
2.    De facturen van Logis Dienstverlening worden digitaal aan de zakelijke klant verzonden.
3.    Bezwaren tegen de hoogte van de facturen zijn geen geldige reden om de betaling uit te stellen.
4.    Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum is de klant bij niet betaling in verzuim; de klant is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag een rente verschuldigd ter hoogte van 1 % per maand tot op de dag van algehele voldoening. Een deel van de maand wordt beschouwd als een hele maand.
5.    Blijft betaling langer dan 14 dagen uit, dan kan Logis Dienstverlening de levering opschorten totdat het openstaande bedrag betaald is.
6.    Alle in redelijkheid gemaakte kosten, ontstaan ten gevolge van buitengerechtelijke incassering van de vordering zijn voor rekening van de klant. In ieder geval is de klant de incassokosten verschuldigd.
7.    De buitengerechtelijke kosten worden berekend over het totale factuurbedrag volgens de rekenmethode van de wet Normering Buitengerechtelijke Incassokosten (WIK) met een minimum van € 40,-.
8.    In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de klant zullen de vorderingen van Logis Dienstverlening en de verplichtingen van de klant jegens Logis Dienstverlening onmiddellijk opeisbaar zijn.
9.    De door klant gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de klant dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
10.    In geval van een gezamenlijke bestelling zijn de klant voor de werkzaamheden hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het factuurbedrag.

Artikel 12. Vrijwaring    
1.    Klant vrijwaart Logis Dienstverlening voor aanspraken van derden met betrekking tot schadeclaim, vorderingen en rechten van intellectueel eigendom op door klant verstrekte gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.

Artikel 13. Aansprakelijkheid     
Indien Logis Dienstverlening aansprakelijk is, dan is die aansprakelijkheid als volgt
begrenst:
1.    Logis Dienstverlening is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Logis Dienstverlening is uitgegaan van de door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor hem kenbaar behoorde te zijn.
2.    Logis Dienstverlening aanvaardt geen aansprakelijkheid aangaande de juistheid van de inhoud van de geleverde producten.
3.    Logis Dienstverlening is alleen aansprakelijk voor directe schade. De kosten die nodig zijn om in geval van schade de oorzaak en omvang vast te stellen of om schade te voorkomen.
4.    De aansprakelijkheid van Logis Dienstverlening, voor zover deze door zijn aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar gedane uitkering.
5.    Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijk van Logis Dienstverlening beperkt tot de factuurwaarde van de bestelling, althans dat gedeelte van de bestelling waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 
6.    Ieder vordering tot vergoeding van schade dient uiterlijk binnen 12 maanden nadat de schade door de klant is ontdekt of redelijkerwijs had kunnen ontdekken, bij Logis Dienstverlening te zijn ingediend. Na deze van 12 maanden vervalt ieder recht op schadevergoeding.
7.    Logis Dienstverlening is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade. Onder indirecte schade wordt o.a. verstaan:                
       # reputatieschade
       # gemiste besparingen en winstderving
       # teleurgestelde verwachtingen
       # bedrijf- of andersoortige stagnatie
8.    Logis Dienstverlening aanvaard geen aansprakelijkheid voor schade die ontstaat door verlies, vernietiging en/of beschadiging van de toevertrouwde documenten, gegevens, afbeeldingen, etc.
9.    Logis Dienstverlening is nimmer aansprakelijk voor schade die ontstaat als gevolg van alle overmacht situaties. Welke beschreven staan in artikel 14 van deze algemene voorwaarden.
10.    Logis Dienstverlening is nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan door (tijdelijk) niet (optimaal) functioneren van datacommunicatie op (delen van) het zogenaamde world wide web (www).
11.    De beperkingen in de aansprakelijkheid van Logis Dienstverlening is niet geldig indien er sprake is van opzet of grove schuld, welke plaats vond tijdens de uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 14. Overmacht   
1.    Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Logis Dienstverlening geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Logis Dienstverlening niet in staat is zijn verplichtingen na te komen, Onder overmacht wordt o.a. verstaan:
     # Stakingen bij partijen welke direct of indirect betrokken zijn bij de levering.
     # Het niet nakomen van leveringen door derden.
     # Ongeplande en onvoorziene afwezigheid of bereikbaarheid van de webshop en uitgever.
     # Het niet (optimaal) functioneren van (delen van) het zogenaamde world wide web (www).
2.    Logis Dienstverlening heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat Logis Dienstverlening de levering had moeten nakomen.
3.    Tijdens overmacht worden de verplichtingen van Logis Dienstverlening opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door Logis Dienstverlening niet mogelijk is of langer duurt dan drie maanden zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
4.    Indien Logis Dienstverlening bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel van de overeenkomst afzonderlijk te factureren en is de klant gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke bestelling.  

Artikel 15. Geschillenbeslechting    
1.    De rechter in de vestigingsplaats van Logis Dienstverlening is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen.  

Artikel 16. Toepasselijk recht    
1.    Op elke overeenkomst tussen Logis Dienstverlening en klant is het Nederlands recht van toepassing. Ook indien de klant in het buitenland gevestigd is.
2.    Geschillen worden pas voorgelegd aan de rechter als partijen onderling hebben geprobeerd het geschil op te lossen. 
3.    Op alle aanbiedingen en overeenkomsten van Logis Dienstverlening is de toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag uitgesloten.

Artikel 17. Wijziging en vindplaats van de Algemene Voorwaarden     
1.    Deze Algemene Voorwaarden zijn ook te vinden op het volgende www-adres:
http://www.logis-dienstverlening.nl
2.    Logis Dienstverlening is gerechtigd de Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Grote inhoudelijke wijzigingen worden met de klant in lopende opdrachten besproken.
3.    In geval van grote wijzigingen zoals vermeld in lid 2 van dit artikel wordt de wijziging in de algemene voorwaarden van een lopende opdracht, pas geldig na akkoord van de klant.
4.    Logis Dienstverlening is uitsluitend gerechtigd om de omvang van de wijziging te vast te stellen.
5.    Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de bestelling.

 

Barendrecht

September 2024